maanantai 28. toukokuuta 2012

Ensimmäinen blogihaasteeni

MiEiVi haastoi minut. Tämä on ensimmäinen blogihaasteeni ja kieltämättä aika vaikea toteuttaa. Minun täytyy vastata 11 haastajan esittämään kysymykseen ja haastaa 11 muuta vastaamaan minun tekemiini 11 kysymykseen. En viitsi tätä haastetta pyörittää kovin pienellä piirillä, joten ei minulla ole kovin montaa haastettavaa. No 2 nyt ainakin, siitä on hyvä lähteä. Jos joku muu satunnainen kulkija haluaa ottaa haasteen vastaan niin antaa palaa vain.


1.       Kuka opetti sinulle käsityön alkeet? Opetti luomaan silmukat tai tekemään ketjusilmukoita tai ompelemaan?

Kun olin pieni, äiti ompeli tosi usein. Olimme talon yläkerrassa kaksin. Äiti ompeli ja minä leikin. Kun olin vähän isompi, äiti teki kanavatöitä ja innosti minutkin kokeilemaan. Sen jälkeen olemme tehneet yhdessä ristipistoja ja neuloneet. Eli äiti on minun innostajani käsitöissä, ja äidille soitan aina kun jossakin käsityössä on pulmakohta. Koulussa inhosin käsitöitä. Kunnon käsityövaihde lähti päälle vasta talouskoulussa.

2.      Minkä taidon haluaisit oppia (käy mistä asiasta tahansa)?

Juuri nyt en oikein tiedä. Tuo kauan haaveilemani virkkaus alkaa olla hallussa (edes vähäsen) ja kreikankielen opintoja vuosi takana.

3.      Onko jokin unelma toteutumatta - jos, niin mikä?

Kyllä on. Meillä viikon verran asustelleet Up With People –nuoret jättivät jälkeensä valtavan kaipuun reissuun. Silloin kun olin sen ikäinen, en kaivannut yhtään Interrailille. Nyt sitten haaveillaan aikuisten interrailista miehen tai ehkä koko perheen kanssa.

4.      Paras kesämuistosi 

Vaikea sanoa mikä olisi parasta, mutta ehdottomasti minun parhaisiin kesämuistoihin liittyy mökki ja pyörä. Teini-ikäisinä vietimme kaverini kanssa joka kesä useamman viikon mökillä kahdestaan. Matkat kuljimme pyörillä, yleensä yöllä. Parhaimpina päivinä kilometrejä taisi kertyä mittariin yli 100. Yhden kerran saunoimme yöpyöräilyn päälle kuudelta aamulla ja saunan jälkeen katselimme aurinkoa, joka oli jo aika korkealla taivaalla.

5.      Kamalin kesämuistosi

Varmaan sitten se kun meinasin Norjassa jäädä huoltoasemalle. Olimme autoreissussa pohjoisessa ja huoltoasemalla meitä kiellettiin nousemasta autosta. Nousin kuitenkin ja menin äidin perässä huoltoasemalle sisälle. Onneksi ehdin nähdä vilaukselta auton perän ja juuri samalla hetkellä vanhempani tajusivat minun puuttuvan kyydistä. Isäni on naureskellut monet kerrat, etten ole tainnut sen jälkeen niin lujaa juosta koskaan.

6.      Mikä saa sinut tulistumaan?

Melkein mikä vain. Olen tosi herkkä hermostumaan.

7.      Entä leppymään?

Aika. Ja vain aika. Jos minua yrittää liian aikaisin lepytellä, suutun vielä enemmän.

8.     Mielestäsi turhin julkkis

Kaikki ne viidakon tähtöset. Ketä ne edes on?

9.      Lempi musiikkisi

Ei tälläsiä saa kysyä! Ennen olin ehdoton hevari ja hyvin tarkka siitä etten edes vahingossa kuunnellut mitään muuta. Nykyisin kuuntelen paljon yleX:ää radiosta eli uutta musiikkia tulee kuunneltua. Silti ehdoton suosikki on IRON MAIDEN. Ja Avenged Sevenfold.

10.  Paras vuodenaika

Syksy. Johtuu ehkä siitä että olen syntynyt syksyllä. En tiedä mikä siinä viehättää.

11.  Miksi bloggaat?

Toivoisin, että nuo pikkuiset virkkaamani kaverit toisivat iloa muillekin kuin minulle. Ja joku voi mahdollisesti löytää tätä kautta uuden kodinkin.


Haasteen saavat nyt Anne ja Krista ja tässä tulevat kinkkiset kysymykset:


1.   Mikä teki sinut onnelliseksi/iloiseksi tänään?
2.   Millä tavoin olet viimeksi ilostuttanut jotakuta muuta?
3.   Mikä sinusta piti tulla kun olit pieni?
4.  Tuliko?
5.   Mitä sellaista sinulle on tapahtunut, josta olet aiemmin sanonut ”ei koskaan”?
6.   Mieluisin käsityö/askartelu?
7.  Turhauttavin tekeminen?
  8.   Pahe, josta haluaisit päästä eroon?
     9.  Mistä asiasta/taidosta/teosta olet itsessäsi ylpeä?
10. Paras kesämuistosi viime kesältä?
11. Mitä odotat tulevalta kesältä?


Koville otti, mutta siinä se nyt on.


3 kommenttia:

  1. Voi Help! Mä yritän muistaa/ehtiä jossain vaiheessa vastailemaan!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tämä haaste kyllä vie vähän voimia.

      Poista
    2. Kiitos haasteesta, tehtävä suoritettu :)

      Poista